V PRIMERU MEGLE

Megla

 

Megla je značilna zlasti za jesen in zimo ter voznikom zelo otežuje vožnjo.

Prisotnost megle težko napovemo, saj so vremenska dogajanja zelo pestra, žal pa prihaja ob pojavu megle do hujših in množičnih nesreč. Razlog za to je, da vozniki ne upoštevajo te okoliščine in posledično ne zmanjšajo hitrosti vožnje, oziroma ne vozijo z ustrezno varnostno razdaljo. Številni vozniki ne upoštevajo zadostne varnostne razdalje, zato zlasti ob megli velja upoštevati naslednje napotke: zmanjšajte hitrost, prižgite meglenke in povečajte varnostno razdaljo. Posebej bodite previdni, če ima vaš avto tako imenovane dnevne luči, ki svetijo samo spredaj. Ob slabši vidljivosti prižgite luči sami.

 

Kako v družbi DARS d.d. opozarjamo na meglo?
Nadzorniki prometa v nadzornih centrih spremljajo stanje na avtocestah prek videokamer in informacij delavcev – vzdrževalcev avtocest na terenu, prav tako operaterji v Prometno-informacijskem centru za državne ceste (PIC) pridobivajo informacije neposredno od uporabnikov avtocest.Uporabnike opozarjamo na meglo med drugim prek prometnih informacij na radiu, prek portalov spremenljive prometno informativne signalizacije, na spletni strani www.promet.si, na avtomatskem telefonskem odzivniku o stanju na avtocestah: 080 22 44.Kako pravilno voziti v megli?

Pilotni projekt obvestilne signalizacijemegla signalizacija

S pomočjo spremljanja pojava megle in podatkov cestno-vremenskih postaj ob avtocestnem križu smo v družbi DARS d.d. na odseku štajerske avtoceste A1 Domžale-Šentjakob konec leta 2014 vzpostavili pilotni projekt signalizacije oziroma napotkov uporabnikom, kako ravnati med vožnjo v megli.

Signalizacija, ki napotuje voznika, kako naj v tem primeru prilagodi vožnjo, je sestavljena iz sklopa:

Na navedenem odseku, in sicer tako v smeri Ljubljane kot v smeri Maribora, nas signalizacija med avtocestnima priključkoma Domžale in Šentjakob opozarja, da je potrebno hitrost vožnje ob gosti megli prilagoditi naslednjima zahtevama:

Glede na dejstvo, da je vzpostavitev signalizacije »V MEGLI!« novost na slovenskem avtocestnem križu, da gre za pilotni projekt ter da signalizacija ne bo postavljena po celotnem omrežju, voznikom svetujemo, da ob gosti megli:



V VETROVNIH RAZMERAH

Za vas smo pripravili nekaj osnovnih napotkov, ki vam lahko koristijo med vožnjo v vetrovnih razmerah, predvsem v primeru burje, ki je pogost pojav še posebej na Primorskem, ter seznam prometnih ukrepov, ki so izvedeni v primeru burje.

 

Napotki za vožnjo v vetrovnih razmerah (med burjo):

Prometni ukrepi, ki so v primeru burje izvedeni na primorskih cestah:

  1. stopnja: hitrost vetra 80-100 km/h oz. 22-28 m/s: zapora za kamp prikolice, hladilnike in vozila s ponjavami do nosilnosti 8 ton, za ostala vozila omejitev hitrosti na 40 km/h;
  2. stopnja: hitrost vetra 100-130 km/h oz. 28-35 m/s: zapora za kamp prikolice in vsa vozila s ponjavami in hladilniki, za ostala vozila omejitev hitrosti na 40 km/h;
  3. stopnja: hitrost vetra 130-150 km/h oz. 36-41 m/s: zapora za kamp prikolice in vsa vozila s ponjavami in hladilniki ter avtobuse, za ostala vozila omejitev hitrosti na 40 km/h;
  4. stopnja: hitrost vetra nad 150 km/h oz. nad 41 m/s: zapora za vsa vozila.

 


V NEURJU IN TOČI

Ob neurju in toči je ustavljanje na avtocesti ali hitri cesti, v predorih ali pod nadvozi izredno nevarno. Nekateri vozniki ob neurju na avtocesti svoja vozila še vedno ustavljajo v predorih, na odstavnih pasovih, obračajo ali izstopajo iz vozila, s tem pa ogrožajo tako sebe kakor tudi druge udeležence v prometu. Voznik lahko ustavi svoje vozilo na parkirnih prostorih počivališč, nikakor pa ne na odstavnih pasovih ali celo na vozišču.

Med neurjem priporočamo posebej previdno vožnjo. Vozniki naj hitrost vožnje prilagodijo razmeram in se izključijo iz prometa na prvem primernem mestu, to sta na primer počivališče ali izvoz.

Ko je promet gostejši, se pogosto zgodi, da vozilo, ki prehiteva vozilo pred sabo, vozi z manjšo hitrostjo od dovoljene. Vozniki, ki vozijo za takšnim vozilom, naj bodo strpni in pazijo na ustrezno varnostno razdaljo. Uporaba zvočnih in svetlobnih signalov je dovoljena le, kadar je ogrožen voznik sam ali kdo drug.

Motoriste opozarjamo, da so vozne razmere v določenih obdobjih leta večkrat nepredvidljive. Upoštevajo naj, da močan dež, nalivi in toča na vozišče lahko nanesejo naplavine, ki z vozišča navadno niso takoj odstranjene. Temu ustrezno naj zato prilagodijo način in hitrost vožnje.

Zmotno je tudi prepričanje nekaterih voznikov, da lahko v lepem vremenu vozijo hitreje. Če so bili pozimi in še spomladi bolj previdni in pozorni zaradi snega, poledice in megle, pridobijo v lepem vremenu in na suhih cestah lažen občutek varnosti, zato vozijo hitreje in bolj agresivno. Vsem udeležencem v cestnem prometu zato svetujemo, naj prilagodijo hitrost vožnje ne le veljavnim omejitvam, temveč tudi svojemu vozniškemu znanju in izkušnjam ter lastnostim in stanju ceste.

 


V ZIMSKIH RAZMERAH

Vozniki lahko, predvsem z ustrezno zimsko opremo in strpnostjo, v zimskem času bistveno pripomorejo k boljši prevoznosti cest, hkrati pa tudi k prihranku uporabe posipnih materialov in tako k boljšemu ohranjanju in varstvu cest, vozil in okolja. Zato velja upoštevati naslednje napotke: ustrezno opremite vozilo s predpisano zimsko opremo, predhodno preverite stanje in prevoznost cest, upoštevajte navodila služb, ki skrbijo za prevoznost in varnost cest v zimskem času, bodite strpni.

Nasveti za vožnjo v zimskih razmerah in pozimi:

Priprava vozila na zimo in skrb zanj v zimskih razmerah:

Poleg upoštevanja zgornjih nasvetov k varnejši vožnji v zimskih razmerah in pozimi pripomore tudi dobra priprava motornega vozila na zimo. Poleg pnevmatik, zavor, krmilnega mehanizma in luči je tu še vrsta drugih naprav in opreme, ki jih mora uporabnik vozila občasno, pred zimo pa pravočasno in skrbno preveriti:


Se odpravljate danes na pot?

Načrtovanje optimalne poti po Sloveniji